Copywriting - teksty na potrzeby reklamy

Oferujemy towary ekskluzywnych producentów w tanich cenach!

Zapewniamy najbardziej optymalne warunki!

Realizujemy najkrótsze terminy! 

Od tego typu sloganów aż roi się w internecie (i nie tylko). Powyższe zdania nie zawierają błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, fleksyjnych, frazeologicznych ani słowotwórczych. Świetnie! Ale poza tym są totalnie do kitu.

Towary ekskluzywnych producentów – ekskluzywny może być towar, ale nie producent.

W tanich cenach – cena może być przystępna, niska, tanie są usługi lub towary. Obydwa przykłady to błędy leksykalne.

Producentów w tanich cenach – szyk wyrazów sugeruje, że ceny dotyczą producentów, a nie towarów. Błąd składniowy. Jedno krótkie hasło i trzy błędy!

Najbardziej optymalne – co to znaczy „optymalne”? Najlepsze, najkorzystniejsze. Najbardziej najlepsze? Błąd leksykalny.

Realizujemy najkrótsze terminy – można realizować coś w terminie, lecz nie terminy. Błąd leksykalny.

Pisanie nie jest łatwe. A wszyscy, którzy o tym zapominają, niestety nie wyrabiają sobie najlepszej marki. „Podskoczyć do góry”, „cofnąć do tyłu”, „tydzień czasu”… Cóż w tym złego? Sęk w tym, że podskoczyć można tylko do góry. Cofnąć można tylko do tyłu, a tydzień jest jednostką dotyczącą wyłącznie czasu. Czy do masła trzeba dodawać zapewnienie, że jest ono maślane?

Właściwie to tylko wierzchołek góry lodowej, bo jest jeszcze cała gama błędów ortograficznych. I na pewno edytor tekstu, choćby i najlepszy, nie poprawi nam wszystkich (a nierzadko w błąd wprowadzi).

Copywriting to nie tylko poprawne pisanie. To również pisanie skuteczne, oddziałujące na wyobraźnię. Trzy przykłady:

Opony X są rewelacyjne, najlepsze, doskonałe i najwspanialsze!

Zdzisław J. zawsze wybiera opony Y!

Dzięki zastosowaniu specjalnych domieszek opony Z charakteryzują się podwyższoną odpornością na ścieranie.

Które wybierzemy? Jeśli uwielbiamy być nabijani w butelkę, to właśnie dla nas są opony X. Jeśli jesteśmy fanami Zdzisława J., to bez szemrania będziemy kupować wszystko, co zachwala. A jeśli interesują nas konkretne walory produktu, to zapewne sięgniemy po opony Z. Dla każdego coś miłego! Jednak warto najpierw pomyśleć, do jakiej grupy odbiorców adresujemy naszą reklamę.

I jeszcze raz, aż do znudzenia (albo zapamiętania): pisanie nie jest łatwe. A gdy coś nie jest łatwe, wówczas najlepiej zlecić to specjalistom. Jeżeli teksty na naszej stronie przypadły Wam do gustu, to pozostaje już tylko skontaktować się z nami.

Nasze usługi copywriterskie oferujemy już od poziomu namingu, czyli stworzenia dla firmy/marki/produktu odpowiedniej nazwy wraz z chwytliwym hasłem wiodącym.

Stawiając na nas, stawiasz na siebie! Dziękujemy za uwagę.

Ile będzie kosztować Twoja strona internetowa? Napisz do nas, za to nic nie płacisz.