Oferujemy towary ekskluzywnych producentów w tanich cenach!
Zapewniamy najbardziej optymalne warunki!
Realizujemy najkrótsze terminy!
Od tego typu sloganów aż roi się w internecie (i nie tylko). Powyższe zdania nie zawierają błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, fleksyjnych, frazeologicznych ani słowotwórczych. Świetnie! Ale poza tym są totalnie do kitu.
Towary ekskluzywnych producentów – ekskluzywny może być towar, ale nie producent.
W tanich cenach – cena może być przystępna, niska, tanie są usługi lub towary. Obydwa przykłady to błędy leksykalne.
Producentów w tanich cenach – szyk wyrazów sugeruje, że ceny dotyczą producentów, a nie towarów. Błąd składniowy. Jedno krótkie hasło i trzy błędy!
Najbardziej optymalne – co to znaczy „optymalne”? Najlepsze, najkorzystniejsze. Najbardziej najlepsze? Błąd leksykalny.
Realizujemy najkrótsze terminy – można realizować coś w terminie, lecz nie terminy. Błąd leksykalny.
Pisanie nie jest łatwe. A wszyscy, którzy o tym zapominają, niestety nie wyrabiają sobie najlepszej marki. „Podskoczyć do góry”, „cofnąć do tyłu”, „tydzień czasu”… Cóż w tym złego? Sęk w tym, że podskoczyć można tylko do góry. Cofnąć można tylko do tyłu, a tydzień jest jednostką dotyczącą wyłącznie czasu. Czy do masła trzeba dodawać zapewnienie, że jest ono maślane?
Właściwie to tylko wierzchołek góry lodowej, bo jest jeszcze cała gama błędów ortograficznych. I na pewno edytor tekstu, choćby i najlepszy, nie poprawi nam wszystkich (a nierzadko w błąd wprowadzi).
Copywriting to nie tylko poprawne pisanie. To również pisanie skuteczne, oddziałujące na wyobraźnię. Trzy przykłady:
Opony X są rewelacyjne, najlepsze, doskonałe i najwspanialsze!
Zdzisław J. zawsze wybiera opony Y!
Dzięki zastosowaniu specjalnych domieszek opony Z charakteryzują się podwyższoną odpornością na ścieranie.
Które wybierzemy? Jeśli uwielbiamy być nabijani w butelkę, to właśnie dla nas są opony X. Jeśli jesteśmy fanami Zdzisława J., to bez szemrania będziemy kupować wszystko, co zachwala. A jeśli interesują nas konkretne walory produktu, to zapewne sięgniemy po opony Z. Dla każdego coś miłego! Jednak warto najpierw pomyśleć, do jakiej grupy odbiorców adresujemy naszą reklamę.
I jeszcze raz, aż do znudzenia (albo zapamiętania): pisanie nie jest łatwe. A gdy coś nie jest łatwe, wówczas najlepiej zlecić to specjalistom. Jeżeli teksty na naszej stronie przypadły Wam do gustu, to pozostaje już tylko skontaktować się z nami.
Nasze usługi copywriterskie oferujemy już od poziomu namingu, czyli stworzenia dla firmy/marki/produktu odpowiedniej nazwy wraz z chwytliwym hasłem wiodącym.
Stawiając na nas, stawiasz na siebie! Dziękujemy za uwagę.
Ile będzie kosztować Twoja strona internetowa? Napisz do nas, za to nic nie płacisz.